Zasta­na­wiasz się, jak wydać książ­kę? Dobrze trafiłeś!

Jeśli koń­czysz pisać wła­sną książ­kę lub masz już goto­wy tekst i zasta­na­wiasz się, jaki powi­nien być Twój kolej­ny krok – dobrze tra­fi­łeś. Stwo­rzy­łem dla Cie­bie kom­plek­so­wy porad­nik. Naj­pierw poroz­ma­wia­my o róż­nych opcjach wyda­nia, a następ­nie krok po kro­ku przej­dzie­my przez cały pro­ces wydaw­ni­czy. Opo­wiem Ci o sto­ją­cych przed Tobą wybo­rach, ryzy­kow­nych decy­zjach i god­nych zaufa­nia pod­wy­ko­naw­cach, a tak­że pod­po­wiem, na czym moż­na tro­chę oszczę­dzić, a na czym nie warto.

→ Opo­wiem Ci o pro­ce­sie wydaw­ni­czym naj­le­piej i naj­wni­kli­wiej, jak potra­fię. A potra­fię. Dzię­ki tej wie­dzy zdo­łasz dobrze zapla­no­wać wła­sną dro­gę i nic Cię nie zasko­czy.
→ Pod­po­wiem, jak szu­kać spe­cja­li­stów i na co zwra­cać uwa­gę, by unik­nąć nie­tra­fio­nych i kosz­tow­nych współ­prac.
→ Pomo­gę w przy­go­to­wa­niu brie­fów, żeby Twój pierw­szy kon­takt z poszcze­gól­ny­mi pod­wy­ko­naw­ca­mi prze­biegł jak naj­spraw­niej.
→ Pody­wa­gu­ję, na czym moż­na oszczę­dzić parę gro­szy, a na czym nie war­to, bo moż­na zapła­cić dwa razy.
→ Zapy­tam o zda­nie spe­cja­li­stów z róż­nych branż i przed­sta­wię Ci ich punk­ty widze­nia.
→ Syp­nę paro­ma suchy­mi żar­ta­mi. Ostrzegam.

Pod­czas lek­tu­ry tej książ­ki czu­łam się tak, jak­bym roz­ma­wia­ła z przy­ja­cie­lem, któ­ry wszyst­ko spo­koj­nie i cier­pli­wie tłumaczy. 
Justy­na Luszyń­ska | @j.luszynska
Pisar­ka, tre­ner­ka pisa­nia, redaktorka 
Jeżu tup­ta­ją­cy, jestem zachwy­co­na. Świet­ne pió­ro i poczu­cie humo­ru. Upra­sza się nie pisać, nie dzwo­nić, nie zawra­cać du… szy, bo pomi­mo ogrom­ne­go remon­tu – czytam. 
Iza­be­la Pichla | @izawkrainieslowa
Blogerka 
Wcią­ga! Nie­wie­le jest takich ksią­żek na ryn­ku – wyczer­pu­ją­cych temat, a przy tym napraw­dę cie­ka­wych. Przez tę się pły­nie! Świet­ne kom­pen­dium wie­dzy zarów­no dla osób, któ­re myślą o self-publi­shin­gu, jak i dla tych, któ­rzy chcą dowie­dzieć się wię­cej o zaple­czu wydaw­ni­czym. A wszyst­ko to zamknię­te w lek­kim języ­ku, niczym roz­mo­wa przy kaw­ce. Strzał w dziesiątkę. 
Ewa Król | @krolowa.dygresji
Pisar­ka, tre­ner­ka pisania 
Czy o tak poważ­nych spra­wach moż­na opo­wia­dać na luzie (a nawet z humo­rem!), jed­no­cze­śnie zacho­wu­jąc przy tym pełen pro­fe­sjo­na­lizm? Jak widać – tak! Efekt? Biblia self-publi­she­ra, któ­ra nie tyl­ko wyglą­da świet­nie, ale też zawie­ra tyle wie­dzy, że po 1: chce się dzia­łać, po 2: mózg wybu­cha. Pozy­cja obowiązkowa! 
Klau­dy­na Maciąg | @klaudynamaciag
Spe­cja­list­ka od kre­atyw­ne­go pisa­nia i journalingu 

„Jak wydać książkę” to:

→ ponad 320 000 zna­ków ze spa­cja­mi – rów­nież o tym, dla­cze­go liczy­my zna­ki, a nie sło­wa, i dla­cze­go ze spa­cja­mi, a nie bez nich,
→ ponad 8 arku­szy wydaw­ni­czych – mię­dzy inny­mi o tym, czym jest arkusz wydaw­ni­czy,
→ 256 stron – w tym 8 pustych (nie doty­czy e‑booka – tam nie ma pustych stron),
→ 15 roz­dzia­łów – w tym 1 wydru­ko­wa­ny w kolo­rze (nie doty­czy e‑booka – ten jest cały w kolo­rze),
→ 8 chec­klist zło­żo­nych ze 119 pod­punk­tów,
→ 7 eks­per­tów, któ­rzy zali­czy­li gościn­ny udział i swo­ją wie­dzą wzbo­ga­ci­li oraz uzu­peł­ni­li ten porad­nik,
→ set­ki mniej lub bar­dziej poważ­nych błę­dów, któ­re moż­na popeł­nić, jeśli nie prze­czy­ta się tej książ­ki (wśród nich kil­ka­na­ście takich, któ­re mogą ostro sma­gnąć po kie­sze­ni),
→ 60+ strza­łe­czek zwra­ca­ją­cych uwa­gę na róż­ne zagad­nie­nia,
→ 28 mniej lub bar­dziej zabaw­nych przy­pi­sów,
→ 1 Sów­ka Lite­rów­ka, któ­ra prze­pro­wa­dzi Cię przez pro­ces wydaw­ni­czy,
→ kil­ka godzin spę­dzo­nych na zbie­ra­niu do kupy tych wszyst­kich cyfe­rek tyl­ko po to, żeby je teraz wypisać…

A co Cię będę cza­ro­wać. Prze­czy­taj dar­mo­wy frag­ment, zapo­znaj się ze spi­sem tre­ści i sam zdecyduj:

Kup teraz „Jak wydać książkę”:

Zestaw książ­ka + e‑book PDF

Przed­sta­wio­ne ceny obo­wią­zu­ją wyłącz­nie w cza­sie trwa­nia przed­sprze­da­ży.
W dniu pre­mie­ry (28 stycz­nia) wzro­sną, więc war­to się śpieszyć!

Bonus dla wytrwa­łych czy­tel­ni­ków!
Jeśli kupi­łeś nasz e‑book 101 spek­ta­ku­lar­nych lite­ró­wek, mam dla Cie­bie dodat­ko­wy rabat w wyso­ko­ści 10 zł! Wystar­czy, że w polu skła­da­nia zamó­wie­nia wpi­szesz kod raba­to­wy – jest nim ostat­nia fra­za z 4 stro­ny e‑booka o literówkach.

Do kogo jest skie­ro­wa­na książka? 

Ten porad­nik skie­ro­wa­ny jest przede wszyst­kim do począt­ku­ją­cych wydaw­ców i self-publi­she­rów, wszyst­kich auto­rów ksią­żek zasta­na­wia­ją­cych się nad wybo­rem wła­snej dro­gi i pra­gną­cych poznać prze­bieg pro­ce­su wydawniczego.

Dużo wycią­gną z niej też oso­by powią­za­ne z bran­żą wydaw­ni­czą: redak­to­rzy, korek­to­rzy, skła­da­cze czy gra­fi­cy, zwłasz­cza ci pomoc­ni – chcą­cy pod­po­wie­dzieć co nie­co swo­im klien­tom, a być może prze­pro­wa­dzić ich przez cały proces.

Porad­nik z zało­że­nia nie jest skie­ro­wa­ny do bar­dzo doświad­czo­nych wydaw­ców, ale rów­nież oni być może uzu­peł­nią swo­ją wie­dzę i dowie­dzą się cze­goś nowe­go. A w naj­gor­szym przy­pad­ku upew­nią się, że wie­dzą wszyst­ko, co nie­zbęd­ne, a może też od cza­su do cza­su się uśmiech­ną pod­czas lek­tu­ry. Uśmiech wydaw­cy – bez­cen­ny, wiadomo.

Na czym pole­ga przed­sprze­daż i kie­dy się kończy? 

Przed­sprze­daż to czas, w któ­rym książ­ka nie jest jesz­cze fizycz­nie dostęp­na (już się dru­ku­je, przy­się­gam!), ale moż­na ją już kupić, a wysył­ka papie­ro­we­go egzem­pla­rza odbę­dzie się oko­ło 28 stycznia.

Zakup w przed­sprze­da­ży jest wyra­zem zaufa­nia wobec mnie, za co jestem bar­dzo wdzięcz­ny, a w zamian ofe­ru­ję 20 zł zniż­ki.

Przed­sprze­daż zakoń­czy się w dniu pre­mie­ry – cena książ­ki wzro­śnie wte­dy do ceny regu­lar­nej: 169 zł (199 zł za pakiet).

Czy moż­na gdzieś prze­czy­tać frag­ment książ­ki wraz ze spi­sem treści? 

Tak! Jest on dostęp­ny na tej stro­nie w sek­cji #frag­ment (klik­nij), a tak­że na stro­nie: https://heyzine.com/flip-book/dc9644d52f.html.

Faj­ny porad­nik, ale tro­chę dro­gi – książ­ki zwy­kle kosz­tu­ją 40–50 zł.

Masz rację, przy czym zazwy­czaj doty­czy to powie­ści, a nie tak facho­wej lite­ra­tu­ry branżowej.

Ten porad­nik nale­ży trak­to­wać jako inwe­sty­cję. Sta­no­wi zbiór moje­go doświad­cze­nia z bran­żą wydaw­ni­czą, efekt obser­wa­cji kosz­tow­nych błę­dów popeł­nia­nych przez auto­rów – wszyst­ko zebra­ne w jed­nym miej­scu i poda­ne w przy­stęp­ny spo­sób. Jeśli wyko­rzy­stasz zawar­te w nim pora­dy, praw­do­po­dob­nie zdo­łasz zaosz­czę­dzić znacz­nie wię­cej niż 200 zł, nie obni­ża­jąc przy tym jako­ści książ­ki, któ­rą pla­nu­jesz wydać.

O mnie

Inży­nier z wykształ­ce­nia, skła­dacz z powo­ła­nia, filar zespo­łu Zyszczak.pl, eks­pert w Aka­de­mii korek­ty tek­stu, a teraz tak­że autor książ­ki o wyda­wa­niu. Zjadł zęby na pro­ce­sie wydaw­ni­czym, zdo­by­wa­jąc doświad­cze­nie jako redak­tor i korek­tor, by osta­tecz­nie poświę­cić się skła­do­wi DTP i kodo­wa­niu e‑booków. Brał czyn­ny udział w set­kach pro­jek­tów wydaw­ni­czych, co pozwo­li­ło mu na zdo­by­cie doświad­cze­nia, któ­re teraz prze­ka­zu­je innym.

Jako umysł ści­sły kon­kret­nie i bez lania wody pod­cho­dzi do wszyst­kie­go, co robi. Poza kąpie­la­mi – wte­dy pozwa­la sobie na nie­co wodolejstwa.

Pry­wat­nie szczę­śli­wy mąż, a tak­że fan fil­mów Marve­la, nie­ty­po­wej moto­ry­za­cji i pisa­nia o sobie w trze­ciej osobie.

Zasta­na­wiasz się, jak wydać książ­kę? Dobrze trafiłeś!

Jeśli koń­czysz pisać wła­sną książ­kę lub masz już goto­wy tekst i zasta­na­wiasz się, jaki powi­nien być Twój kolej­ny krok – dobrze tra­fi­łeś. Stwo­rzy­łem dla Cie­bie kom­plek­so­wy porad­nik. Naj­pierw poroz­ma­wia­my o róż­nych opcjach wyda­nia, a następ­nie krok po kro­ku przej­dzie­my przez cały pro­ces wydaw­ni­czy. Opo­wiem Ci o sto­ją­cych przed Tobą wybo­rach, ryzy­kow­nych decy­zjach i god­nych zaufa­nia pod­wy­ko­naw­cach, a tak­że pod­po­wiem, na czym moż­na tro­chę oszczę­dzić, a na czym nie warto.

→ Opo­wiem Ci o pro­ce­sie wydaw­ni­czym naj­le­piej i naj­wni­kli­wiej, jak potra­fię. A potra­fię. Dzię­ki tej wie­dzy zdo­łasz dobrze zapla­no­wać wła­sną dro­gę i nic Cię nie zasko­czy.
→ Pod­po­wiem, jak szu­kać spe­cja­li­stów i na co zwra­cać uwa­gę, by unik­nąć nie­tra­fio­nych i kosz­tow­nych współ­prac.
→ Pomo­gę w przy­go­to­wa­niu brie­fów, żeby Twój pierw­szy kon­takt z poszcze­gól­ny­mi pod­wy­ko­naw­ca­mi prze­biegł jak naj­spraw­niej.
→ Pody­wa­gu­ję, na czym moż­na oszczę­dzić parę gro­szy, a na czym nie war­to, bo moż­na zapła­cić dwa razy.
→ Zapy­tam o zda­nie spe­cja­li­stów z róż­nych branż i przed­sta­wię Ci ich punk­ty widze­nia.
→ Syp­nę paro­ma suchy­mi żar­ta­mi. Ostrzegam.

Pod­czas lek­tu­ry tej książ­ki czu­łam się tak, jak­bym roz­ma­wia­ła z przy­ja­cie­lem, któ­ry wszyst­ko spo­koj­nie i cier­pli­wie tłumaczy. 
Justy­na Luszyń­ska | @j.luszynska
Pisar­ka, tre­ner­ka pisa­nia, redaktorka 
Jeżu tup­ta­ją­cy, jestem zachwy­co­na. Świet­ne pió­ro i poczu­cie humo­ru. Upra­sza się nie pisać, nie dzwo­nić, nie zawra­cać du… szy, bo pomi­mo ogrom­ne­go remon­tu – czytam. 
Iza­be­la Pichla | @izawkrainieslowa
Blogerka 
Wcią­ga! Nie­wie­le jest takich ksią­żek na ryn­ku – wyczer­pu­ją­cych temat, a przy tym napraw­dę cie­ka­wych. Przez tę się pły­nie! Świet­ne kom­pen­dium wie­dzy zarów­no dla osób, któ­re myślą o self-publi­shin­gu, jak i dla tych, któ­rzy chcą dowie­dzieć się wię­cej o zaple­czu wydaw­ni­czym. A wszyst­ko to zamknię­te w lek­kim języ­ku, niczym roz­mo­wa przy kaw­ce. Strzał w dziesiątkę. 
Ewa Król | @krolowa.dygresji
Pisar­ka, tre­ner­ka pisania 
Czy o tak poważ­nych spra­wach moż­na opo­wia­dać na luzie (a nawet z humo­rem!), jed­no­cze­śnie zacho­wu­jąc przy tym pełen pro­fe­sjo­na­lizm? Jak widać – tak! Efekt? Biblia self-publi­she­ra, któ­ra nie tyl­ko wyglą­da świet­nie, ale też zawie­ra tyle wie­dzy, że po 1: chce się dzia­łać, po 2: mózg wybu­cha. Pozy­cja obowiązkowa! 
Klau­dy­na Maciąg | @klaudynamaciag
Spe­cja­list­ka od kre­atyw­ne­go pisa­nia i journalingu 

„Jak wydać książkę” to:

→ ponad 320 000 zna­ków ze spa­cja­mi – rów­nież o tym, dla­cze­go liczy­my zna­ki, a nie sło­wa, i dla­cze­go ze spa­cja­mi, a nie bez nich,
→ ponad 8 arku­szy wydaw­ni­czych – mię­dzy inny­mi o tym, czym jest arkusz wydaw­ni­czy,
→ 256 stron – w tym 8 pustych (nie doty­czy e‑booka – tam nie ma pustych stron),
→ 15 roz­dzia­łów – w tym 1 wydru­ko­wa­ny w kolo­rze (nie doty­czy e‑booka – ten jest cały w kolo­rze),
→ 8 chec­klist zło­żo­nych ze 119 pod­punk­tów,
→ 7 eks­per­tów, któ­rzy zali­czy­li gościn­ny udział i swo­ją wie­dzą wzbo­ga­ci­li oraz uzu­peł­ni­li ten porad­nik,
→ set­ki mniej lub bar­dziej poważ­nych błę­dów, któ­re moż­na popeł­nić, jeśli nie prze­czy­ta się tej książ­ki (wśród nich kil­ka­na­ście takich, któ­re mogą ostro sma­gnąć po kie­sze­ni),
→ 60+ strza­łe­czek zwra­ca­ją­cych uwa­gę na róż­ne zagad­nie­nia,
→ 28 mniej lub bar­dziej zabaw­nych przy­pi­sów,
→ 1 Sów­ka Lite­rów­ka, któ­ra prze­pro­wa­dzi Cię przez pro­ces wydaw­ni­czy,
→ kil­ka godzin spę­dzo­nych na zbie­ra­niu do kupy tych wszyst­kich cyfe­rek tyl­ko po to, żeby je teraz wypisać…

A co Cię będę cza­ro­wać. Prze­czy­taj dar­mo­wy frag­ment, zapo­znaj się ze spi­sem tre­ści i sam zdecyduj:

Kup teraz „Jak wydać książkę”:

Zestaw książ­ka + e‑book PDF

Przed­sta­wio­ne ceny obo­wią­zu­ją wyłącz­nie w cza­sie trwa­nia przed­sprze­da­ży. W dniu pre­mie­ry (28 stycz­nia) wzro­sną, więc war­to się śpieszyć!

Bonus dla wytrwa­łych czy­tel­ni­ków!
Jeśli kupi­łeś nasz e‑book 101 spek­ta­ku­lar­nych lite­ró­wek, mam dla Cie­bie dodat­ko­wy rabat w wyso­ko­ści 10 zł! Wystar­czy, że w polu skła­da­nia zamó­wie­nia wpi­szesz kod raba­to­wy – jest nim ostat­nia fra­za z 4 stro­ny e‑booka o literówkach.

Do kogo jest skie­ro­wa­na książka? 

Ten porad­nik skie­ro­wa­ny jest przede wszyst­kim do począt­ku­ją­cych wydaw­ców i self-publi­she­rów, wszyst­kich auto­rów ksią­żek zasta­na­wia­ją­cych się nad wybo­rem wła­snej dro­gi i pra­gną­cych poznać prze­bieg pro­ce­su wydawniczego.

Dużo wycią­gną z niej też oso­by powią­za­ne z bran­żą wydaw­ni­czą: redak­to­rzy, korek­to­rzy, skła­da­cze czy gra­fi­cy, zwłasz­cza ci pomoc­ni – chcą­cy pod­po­wie­dzieć co nie­co swo­im klien­tom, a być może prze­pro­wa­dzić ich przez cały proces.

Porad­nik z zało­że­nia nie jest skie­ro­wa­ny do bar­dzo doświad­czo­nych wydaw­ców, ale rów­nież oni być może uzu­peł­nią swo­ją wie­dzę i dowie­dzą się cze­goś nowe­go. A w naj­gor­szym przy­pad­ku upew­nią się, że wie­dzą wszyst­ko, co nie­zbęd­ne, a może też od cza­su do cza­su się uśmiech­ną pod­czas lek­tu­ry. Uśmiech wydaw­cy – bez­cen­ny, wiadomo.

Na czym pole­ga przed­sprze­daż i kie­dy się kończy? 

Przed­sprze­daż to czas, w któ­rym książ­ka nie jest jesz­cze fizycz­nie dostęp­na (już się dru­ku­je, przy­się­gam!), ale moż­na ją już kupić, a wysył­ka papie­ro­we­go egzem­pla­rza odbę­dzie się oko­ło 28 stycznia.

Zakup w przed­sprze­da­ży jest wyra­zem zaufa­nia wobec mnie, za co jestem bar­dzo wdzięcz­ny, a w zamian ofe­ru­ję 20 zł zniż­ki.

Przed­sprze­daż zakoń­czy się w dniu pre­mie­ry – cena książ­ki wzro­śnie wte­dy do ceny regu­lar­nej: 169 zł (199 zł za pakiet).

Czy moż­na gdzieś prze­czy­tać frag­ment książ­ki wraz ze spi­sem treści? 

Tak! Jest on dostęp­ny na tej stro­nie w sek­cji #frag­ment (klik­nij), a tak­że na stro­nie: https://heyzine.com/flip-book/dc9644d52f.html.

Faj­ny porad­nik, ale tro­chę dro­gi – książ­ki zwy­kle kosz­tu­ją 40–50 zł.

Masz rację, przy czym zazwy­czaj doty­czy to powie­ści, a nie tak facho­wej lite­ra­tu­ry branżowej.

Ten porad­nik nale­ży trak­to­wać jako inwe­sty­cję. Sta­no­wi zbiór moje­go doświad­cze­nia z bran­żą wydaw­ni­czą, efekt obser­wa­cji kosz­tow­nych błę­dów popeł­nia­nych przez auto­rów – wszyst­ko zebra­ne w jed­nym miej­scu i poda­ne w przy­stęp­ny spo­sób. Jeśli wyko­rzy­stasz zawar­te w nim pora­dy, praw­do­po­dob­nie zdo­łasz zaosz­czę­dzić znacz­nie wię­cej niż 200 zł, nie obni­ża­jąc przy tym jako­ści książ­ki, któ­rą pla­nu­jesz wydać.

O mnie

Inży­nier z wykształ­ce­nia, skła­dacz z powo­ła­nia, filar zespo­łu Zyszczak.pl, eks­pert w Aka­de­mii korek­ty tek­stu, a teraz tak­że autor książ­ki o wyda­wa­niu. Zjadł zęby na pro­ce­sie wydaw­ni­czym, zdo­by­wa­jąc doświad­cze­nie jako redak­tor i korek­tor, by osta­tecz­nie poświę­cić się skła­do­wi DTP i kodo­wa­niu e‑booków. Brał czyn­ny udział w set­kach pro­jek­tów wydaw­ni­czych, co pozwo­li­ło mu na zdo­by­cie doświad­cze­nia, któ­re teraz prze­ka­zu­je innym.

Jako umysł ści­sły kon­kret­nie i bez lania wody pod­cho­dzi do wszyst­kie­go, co robi. Poza kąpie­la­mi – wte­dy pozwa­la sobie na nie­co wodolejstwa.

Pry­wat­nie szczę­śli­wy mąż, a tak­że fan fil­mów Marve­la, nie­ty­po­wej moto­ry­za­cji i pisa­nia o sobie w trze­ciej osobie.