Regulamin sklepu

§ 1
Defi­ni­cje

Na potrze­by niniej­sze­go regu­la­mi­nu przyj­mu­je się nastę­pu­ją­ce zna­cze­nie poniż­szych pojęć:

  • Cena – war­tość wyra­żo­na w jed­nost­kach pie­nięż­nych, któ­rą Kupu­ją­cy jest zobo­wią­za­ny zapła­cić Sprze­daw­cy za Towar;
  • Kupu­ją­cy – oso­ba fizycz­na, oso­ba praw­na lub jed­nost­ka orga­ni­za­cyj­na wypo­sa­żo­na w zdol­ność praw­ną, w szcze­gól­no­ści Kon­su­ment lub PNPK;
  • Kon­su­ment – oso­ba fizycz­na zawie­ra­ją­ca ze Sprze­daw­cą Umo­wę nie­zwią­za­ną z bez­po­śred­nio z jej dzia­łal­no­ścią gospo­dar­czą lub zawodową;
  • Przed­się­bior­ca na pra­wach kon­su­men­ta (PNPK) – oso­ba fizycz­na zawie­ra­ją­ca ze Sprze­daw­cą Umo­wę bez­po­śred­nio zwią­za­ną z jej dzia­łal­no­ścią gospo­dar­czą, gdy z tre­ści Umo­wy wyni­ka, że nie posia­da ona dla tej oso­by cha­rak­te­ru zawo­do­we­go, wyni­ka­ją­ce­go w szcze­gól­no­ści z przed­mio­tu wyko­ny­wa­nej przez nią dzia­łal­no­ści gospo­dar­czej, udo­stęp­nio­ne­go na pod­sta­wie prze­pi­sów o Cen­tral­nej Ewi­den­cji i Infor­ma­cji o Dzia­łal­no­ści Gospodarczej;
  • Przed­sprze­daż – pro­ces zbie­ra­nia przez Sprze­daw­cę zamó­wień na Towa­ry, któ­re będą dostęp­ne w sprze­da­ży od okre­ślo­ne­go ter­mi­nu, i zawie­ra­nia Umów przed pla­no­wa­nym ter­mi­nem wpro­wa­dze­nia Towa­rów do sprzedaży;
  • Regu­la­min – niniej­szy regu­la­min, dostęp­ny pod adre­sem https://zyszczak.pl/regulamin;
  • Sklep – sklep inter­ne­to­wy dzia­ła­ją­cy pod adre­sem https://zyszczak.pl/sklep;
  • Sprze­daw­ca – Zyszczak.pl Pau­li­na Zyszczak;
  • Towar – wszel­kie rze­czy rucho­me ofe­ro­wa­ne przez Sprze­daw­cę w ramach Sklepu;
  • Towar z Ele­men­ta­mi Cyfro­wy­mi (TzEC) – Towar ofe­ro­wa­ny przez Sprze­daw­cę, zawie­ra­ją­cy Treść Cyfro­wą lub Usłu­gę Cyfro­wą, bez któ­rych Towar nie jest w sta­nie pra­wi­dło­wo funk­cjo­no­wać. Tre­ści Cyfro­we lub Usłu­gi Cyfro­we mogą być dostar­cza­ne przez Sprze­daw­cę dostar­cza­nie tre­ści cyfro­wej lub usłu­gi cyfro­wej, do któ­rych sto­su­je się prze­pi­sy roz­dzia­łu 5b usta­wy z dnia 30 maja 2014 r. o pra­wach konsumenta;
  • Treść Cyfro­wa – dane wytwa­rza­ne i dostar­cza­ne w posta­ci cyfrowej;
  • Umo­wa – zawie­ra­na pomię­dzy Sprze­daw­cą a Kupu­ją­cym umo­wa, któ­rej przed­mio­tem jest świad­cze­nie Usług Elek­tro­nicz­nych lub sprze­daż Towa­rów na rzecz Kupującego;
  • Usłu­gi Cyfro­we – usłu­gi pozwa­la­ją­ce Kupu­ją­ce­mu na: 
    • wytwa­rza­nie, prze­twa­rza­nie, prze­cho­wy­wa­nie lub dostęp do danych w posta­ci cyfrowej;
    • wspól­ne korzy­sta­nie z danych w posta­ci cyfro­wej, któ­re zosta­ły prze­sła­ne lub wytwo­rzo­ne przez Kupu­ją­ce­go lub innych użyt­kow­ni­ków Usłu­gi Cyfrowej;
    • inne for­my inte­rak­cji za pomo­cą danych w posta­ci cyfrowej;
  • Usłu­gi Elek­tro­nicz­ne – wszel­kie usłu­gi elek­tro­nicz­ne świad­czo­ne przez Sprze­daw­cę na rzecz Kupu­ją­ce­go na pośred­nic­twem Skle­pu. Usłu­gi Cyfro­we sta­no­wią rodzaj Usług Elektronicznych.

§ 2. Posta­no­wie­nia wstępne

  1. Sprze­daw­ca za pośred­nic­twem Skle­pu pro­wa­dzi sprze­daż deta­licz­ną Towa­rów, świad­cząc jed­no­cze­śnie na rzecz Kupu­ją­ce­go Usłu­gi Elek­tro­nicz­ne. Kupu­ją­cy może doko­nać zaku­pu Towa­rów wska­za­nych na stro­nach Skle­pu lub okre­ślo­nych w ramach Przedsprzedaży.
  2. Regu­la­min okre­śla zasa­dy i warun­ki korzy­sta­nia ze Skle­pu, a tak­że pra­wa i obo­wiąz­ki Sprze­daw­cy i Kupujących.
  3. Do korzy­sta­nia ze Skle­pu, w tym w szcze­gól­no­ści do zło­że­nia zamó­wie­nia, nie jest koniecz­ne speł­nie­nie szcze­gól­nych warun­ków tech­nicz­nych przez sprzęt kom­pu­te­ro­wy lub opro­gra­mo­wa­nie Kupu­ją­ce­go. Wystar­cza­ją­ce są: 
    • dostęp do Internetu,
    • stan­dar­do­wy, aktu­al­ny sys­tem operacyjny,
    • stan­dar­do­wa, aktu­al­na prze­glą­dar­ka inter­ne­to­wa z włą­czo­ną obsłu­gą pli­ków cookies,
    • posia­da­nie aktyw­ne­go adre­su e‑mail.
  4. W przy­pad­ku gdy dla korzy­sta­nia z Towa­ru lub TzEC koniecz­ne będzie speł­nie­nie dodat­ko­wych warun­ków tech­nicz­nych, innych niż wska­za­ne w ust. 3, Sprze­daw­ca poin­for­mu­je o tym Kupu­ją­ce­go przed zło­że­niem zamó­wie­nia, np. poprzez zawar­cie wyma­gań tech­nicz­nych w opi­sie Towa­ru lub TzEC.
  5. Zawar­cie Umo­wy sprze­da­ży Towa­rów nie może nastą­pić w spo­sób ano­ni­mo­wy ani pod pseu­do­ni­mem. Kupu­ją­cy powi­nien wska­zać praw­dzi­we i kom­plet­ne dane oso­bo­we, aby móc zawrzeć taką Umowę.
  6. Zaka­za­ne jest pod­czas korzy­sta­nia ze Skle­pu dostar­cza­nie tre­ści o cha­rak­te­rze bez­praw­nym, w szcze­gól­no­ści poprzez prze­sy­ła­nie takich tre­ści za pośred­nic­twem for­mu­la­rzy dostęp­nych na stronie.
  7. W celu unik­nię­cia wąt­pli­wo­ści Sprze­daw­ca wska­zu­je, że: 
    1. Umo­wy, któ­re doty­czą sprze­da­ży Towa­rów, są umo­wa­mi zobo­wią­zu­ją­cy­mi do prze­nie­sie­nia wła­sno­ści Towa­ru, do któ­rych sto­su­je się prze­pi­sy roz­dzia­łu 5a usta­wy z dnia 30 maja 2014 r. o pra­wach konsumenta;
    2. Umo­wy, któ­re doty­czą sprze­da­ży TzEC, są umo­wa­mi zobo­wią­zu­ją­cy­mi do prze­nie­sie­nia wła­sno­ści Towa­ru, do któ­rych sto­su­je się prze­pi­sy roz­dzia­łu 5a i nie sto­su­je się prze­pi­sów roz­dzia­łu 5b usta­wy z dnia 30 maja 2014 r. o pra­wach konsumenta;
    3. Umo­wy, któ­re doty­czą Usług Elek­tro­nicz­nych, mogą (ale nie muszą) być umo­wa­mi o dostar­cza­nie tre­ści cyfro­wej lub usłu­gi cyfro­wej, do któ­rych sto­su­je się prze­pi­sy roz­dzia­łu 5b usta­wy z dnia 30 maja 2014 r. o pra­wach konsumenta.

§ 3. Usłu­gi Elek­tro­nicz­ne doty­czą­ce Sklepu

  1. Sprze­daw­ca świad­czy na rzecz Kupu­ją­ce­go Usłu­gi Elektroniczne.
  2. Pod­sta­wo­wą Usłu­gą Elek­tro­nicz­ną świad­czo­ną na rzecz Kupu­ją­ce­go przez Sprze­daw­cę jest umoż­li­wie­nie Kupu­ją­ce­mu zło­że­nia za pośred­nic­twem Skle­pu zamó­wie­nia, któ­re pro­wa­dzi do zawar­cia ze Sprze­daw­cą Umo­wy sprze­da­ży. Zło­że­nie zamó­wie­nia moż­li­we jest bez koniecz­no­ści posia­da­nia kon­ta w Sklepie.
  3. Usłu­gi Elek­tro­nicz­ne są świad­czo­ne na rzecz Kupu­ją­ce­go nie­od­płat­nie. Odpłat­ne są nato­miast Umo­wy doty­czą­ce sprze­da­ży Towa­rów zawie­ra­ne za pośred­nic­twem Sklepu.
  4. W celu zapew­nie­nia bez­pie­czeń­stwa Kupu­ją­ce­mu i prze­ka­zu danych w związ­ku z korzy­sta­niem ze Skle­pu Sprze­daw­ca podej­mu­je środ­ki tech­nicz­ne i orga­ni­za­cyj­ne odpo­wied­nie do stop­nia zagro­że­nia bez­pie­czeń­stwa świad­czo­nych Usług Elek­tro­nicz­nych, w szcze­gól­no­ści środ­ki słu­żą­ce zapo­bie­ga­niu pozy­ski­wa­nia i mody­fi­ka­cji danych oso­bo­wych przez oso­by nieuprawnione.
  5. Sprze­daw­ca podej­mu­je dzia­ła­nia w celu zapew­nie­nia w peł­ni popraw­ne­go funk­cjo­no­wa­nia Skle­pu. Kupu­ją­cy powi­nien poin­for­mo­wać Sprze­daw­cę o wszel­kich nie­pra­wi­dło­wo­ściach lub prze­rwach w funk­cjo­no­wa­niu Sklepu.
  6. Z uwa­gi na to, że Sklep sta­no­wi sys­tem tele­in­for­ma­tycz­ny zarzą­dza­ny przez Sprze­daw­cę, Sprze­daw­ca może pro­wa­dzić pra­ce tech­nicz­ne i infor­ma­tycz­ne, któ­re będą mia­ły na celu roz­wój Skle­pu oraz świad­cze­nie Usług Elek­tro­nicz­nych na jak naj­wyż­szym poziomie.
  7. W ramach roz­wo­ju Skle­pu Sprze­daw­ca może w szczególności: 
    • doda­wać nowe funk­cje oraz zmie­niać lub usu­wać ist­nie­ją­ce funk­cje w ramach Sklepu;
    • wpro­wa­dzić Sklep na inny rodzaj urzą­dzeń, np. na urzą­dze­nia przenośne;
    • udo­stęp­nić apli­ka­cję zwią­za­ną ze Sklepem.

§ 4. Skła­da­nie zamówienia

  1. Wszel­kie opi­sy Towa­rów dostęp­ne na stro­nach Skle­pu nie sta­no­wią ofer­ty w rozu­mie­niu wła­ści­wych prze­pi­sów pra­wa cywil­ne­go, lecz są zapro­sze­niem do zawar­cia Umowy.
  2. Zło­że­nie zamó­wie­nia odby­wa się poprzez doda­nie do koszy­ka Towa­rów, któ­re inte­re­su­ją Kupu­ją­ce­go, a następ­nie wypeł­nie­nie for­mu­la­rza zamó­wie­nia. W for­mu­la­rzu koniecz­ne jest poda­nie danych nie­zbęd­nych do reali­za­cji zamó­wie­nia. Na eta­pie skła­da­nia zamó­wie­nia nastę­pu­je rów­nież wybór spo­so­bu dosta­wy zamó­wio­nych Towa­rów oraz meto­dy płat­no­ści za zamó­wie­nie. Warun­kiem zło­że­nia zamó­wie­nia jest akcep­ta­cja Regu­la­mi­nu, z któ­rym Kupu­ją­cy powi­nien uprzed­nio się zapo­znać. W razie jakich­kol­wiek wąt­pli­wo­ści doty­czą­cych Regu­la­mi­nu Kupu­ją­cy może się skon­tak­to­wać ze Sprzedawcą.
  3. W for­mu­la­rzu zamó­wie­nia Kupu­ją­cy musi podać praw­dzi­we dane oso­bo­we. Kupu­ją­cy pono­si odpo­wie­dzial­ność za poda­nie nie­praw­dzi­wych danych oso­bo­wych. Sprze­daw­ca zastrze­ga sobie pra­wo do wstrzy­ma­nia reali­za­cji zamó­wie­nia w sytu­acji, gdy Kupu­ją­cy podał nie­praw­dzi­we dane lub gdy dane te budzą uza­sad­nio­ne wąt­pli­wo­ści Sprze­daw­cy co do ich popraw­no­ści. W takim przy­pad­ku Kupu­ją­cy zosta­nie poin­for­mo­wa­ny tele­fo­nicz­nie lub poprzez pocz­tę elek­tro­nicz­ną o wąt­pli­wo­ściach Sprze­daw­cy. W takiej sytu­acji Kupu­ją­ce­mu przy­słu­gu­je pra­wo wyja­śnie­nia wszel­kich oko­licz­no­ści zwią­za­nych z wery­fi­ka­cją praw­dzi­wo­ści poda­nych danych. W przy­pad­ku bra­ku danych pozwa­la­ją­cych Sprze­daw­cy na nawią­za­nie kon­tak­tu z Kupu­ją­cym Sprze­daw­ca udzie­li wszel­kich wyja­śnień po pod­ję­ciu kon­tak­tu przez Kupującego.
  4. Kupu­ją­cy oświad­cza, że wszel­kie dane wpi­sa­ne przez nie­go w for­mu­la­rzu zamó­wie­nia są praw­dzi­we, Sprze­daw­ca nato­miast nie jest zobo­wią­za­ny do wery­fi­ko­wa­nia ich praw­dzi­wo­ści i popraw­no­ści, choć posia­da takie upraw­nie­nie zgod­nie z ust. 7.
  5. Pro­ces skła­da­nia zamó­wie­nia koń­czy klik­nię­cie w przy­cisk fina­li­zu­ją­cy zamó­wie­nie. Klik­nię­cie w przy­cisk fina­li­zu­ją­cy zamó­wie­nie sta­no­wi zło­że­nie przez Kupu­ją­ce­go ofer­ty naby­cia wybra­nych Towa­rów od Sprze­daw­cy na warun­kach okre­ślo­nych w for­mu­la­rzu zamówienia.
  6. Po otrzy­ma­niu zamó­wie­nia Sprze­daw­ca, naj­póź­niej w ter­mi­nie 7 (słow­nie: sied­miu) dni od dnia otrzy­ma­nia zamó­wie­nia, może: 
    • przy­jąć ofer­tę zło­żo­ną przez Kupu­ją­ce­go poprzez przy­ję­cie zamó­wie­nia do reali­za­cji – w takim przy­pad­ku Umo­wa sprze­da­ży Towa­rów zosta­je zawar­ta z chwi­lą dorę­cze­nia Kupu­ją­ce­mu wia­do­mo­ści potwier­dza­ją­cej przy­ję­cie zamó­wie­nia do realizacji,
    • nie przy­jąć ofer­ty Kupu­ją­ce­go i anu­lo­wać zło­żo­ne zamó­wie­nie – w takim przy­pad­ku Umo­wa sprze­da­ży Towa­rów nie zosta­je zawar­ta, a Kupu­ją­ce­mu są zwra­ca­ne wszyst­kie płat­no­ści, o ile Kupu­ją­cy ich doko­nał na eta­pie skła­da­nia zamówienia.

§ 5. Przedsprzedaż

  1. Sprze­daw­ca, w odnie­sie­niu do nie­któ­rych rodza­jów Towa­rów, może – ale nie musi – zor­ga­ni­zo­wać Przedsprzedaż.
  2. Towa­ry obję­te Przed­sprze­da­żą są wyraź­nie ozna­cza­ne w ramach Skle­pu jako Towa­ry dostęp­ne w Przed­sprze­da­ży. Na stro­nie takie­go Towa­ru Sprze­daw­ca zamiesz­cza infor­ma­cję, od któ­rej daty Towar naj­praw­do­po­dob­niej będzie dostęp­ny i od któ­rej daty Towar naj­praw­do­po­dob­niej zosta­nie wysyłany.
  3. Na potrze­by zawie­ra­nia Umów w ramach Przed­sprze­da­ży posta­no­wie­nia § 4 sto­su­je się odpowiednio.
  4. Sprze­daw­ca zastrze­ga sobie pra­wo do zmia­ny ter­mi­nu, o któ­rym mowa w ust. 2, szcze­gól­nie na sku­tek opóź­nie­nia w dostar­cza­niu Towa­rów przez oso­by trze­cie (np. dys­try­bu­to­rów). Sprze­daw­ca będzie infor­mo­wał Kupu­ją­cych o wszel­kich zmia­nach ter­mi­nów zwią­za­nych z Przed­sprze­da­żą poprzez zamiesz­cze­nie infor­ma­cji w Skle­pie oraz wysła­nie wia­do­mo­ści e‑mail na adres poda­ny przez Kupującego.
  5. W przy­pad­ku gdy­by sprze­daż Towa­ru nie była moż­li­wa na warun­kach prze­wi­dzia­nych w Przed­sprze­da­ży (np. dys­try­bu­to­rzy nie dostar­czą odpo­wied­niej ilo­ści lub rodza­jów mate­ria­łów, nastą­pi wzrost ceny mate­ria­łów itp.), Sprze­daw­ca poin­for­mu­je Kupu­ją­ce­go o tych okolicznościach.
  6. Jeże­li Kupu­ją­cy będą­cy Kon­su­men­tem lub PNPK nie zga­dza się na prze­dłu­że­nie ter­mi­nu dostar­cze­nia Towa­ru lub zmia­nę warun­ków sprze­da­ży Towa­ru, może zre­zy­gno­wać z naby­cia Towa­ru, a Sprze­daw­ca zwra­ca takie­mu Kupu­ją­ce­mu wszel­kie płat­no­ści doko­na­ne w ramach Przedsprzedaży.

§ 6. Dostawa

  1. Dostęp­ne do wybo­ru spo­so­by dosta­wy zamó­wie­nia są opi­sa­ne na stro­nie Skle­pu oraz pre­zen­to­wa­ne Kupu­ją­ce­mu na eta­pie skła­da­nia zamó­wie­nia. Koszt dosta­wy zamó­wie­nia pono­si Kupu­ją­cy, chy­ba że Sprze­daw­ca na stro­nie Skle­pu wska­że ina­czej. Sprze­daw­ca ma pra­wo zade­cy­do­wać o podzia­le zamó­wie­nia na kil­ka oddziel­nych prze­sy­łek bez pono­sze­nia dodat­ko­wych kosz­tów przez Kupującego.
  2. W przy­pad­ku nie­ode­bra­nia Towa­ru lub odmo­wy ode­bra­nia Towa­ru przez Kupu­ją­ce­go oraz jego ewen­tu­al­nym zwró­ce­niu Sprze­daw­cy Kupu­ją­cy może zostać zobo­wią­za­ny do napra­wie­nia Sprze­daw­cy szko­dy, jaką poniósł Sprze­daw­ca na sku­tek nie­ode­bra­nia Towa­ru, np. w posta­ci kosz­tów wysył­ki, któ­re pokrył Sprzedawca.

§ 7. Cena i płatności

  1. Dostęp­ne meto­dy płat­no­ści za zamó­wie­nie są opi­sa­ne na stro­nie Skle­pu oraz pre­zen­to­wa­ne Kupu­ją­ce­mu na eta­pie skła­da­nia zamówienia.
  2. Kupu­ją­cy po klik­nię­ciu w przy­cisk fina­li­zu­ją­cy zamó­wie­nie zosta­nie prze­kie­ro­wa­ny do bram­ki płat­no­ści obsłu­gi­wa­nej przez zewnętrz­ne­go ope­ra­to­ra płat­no­ści w celu doko­na­nia płat­no­ści za zamó­wie­nie. Jeże­li Kupu­ją­cy wybrał płat­ność prze­le­wem ban­ko­wym, po klik­nię­ciu w przy­cisk fina­li­zu­ją­cy zamó­wie­nie zosta­nie prze­kie­ro­wa­ny na stro­nę Skle­pu z potwier­dze­niem zamó­wie­nia oraz instruk­cją doko­na­nia płat­no­ści. Zapła­ta za zamó­wie­nie powin­na nastą­pić w ter­mi­nie 3 dni robo­czych od zło­że­nia zamó­wie­nia. Po upły­wie tego ter­mi­nu Sprze­daw­ca może przy­jąć, że Kupu­ją­cy zre­zy­gno­wał z naby­cia Towa­rów, i anu­lo­wać zło­żo­ne zamówienie.
  3. Płat­no­ści elek­tro­nicz­ne obsłu­gi­wa­ne są przez PayU.
  4. Jeże­li Kupu­ją­cy pro­si o wysta­wie­nie fak­tu­ry, jest ona dorę­cza­na Kupu­ją­ce­mu dro­gą elek­tro­nicz­ną, na adres e‑mail poda­ny w for­mu­la­rzu zamówienia.
  5. Wszyst­kie Ceny poda­ne na stro­nie skle­pu są war­to­ścia­mi brutto.
  6. Sprze­daw­ca jest upraw­nio­ny do udzie­le­nia Kupu­ją­cym raba­tów, obni­żek lub innych pre­fe­ren­cji zwią­za­nych z Ceną według wła­sne­go wybo­ru, w szcze­gól­no­ści w ramach orga­ni­zo­wa­nej akcji pro­mo­cyj­nej. Szcze­gó­ły akcji pro­mo­cyj­nych okre­śla­ją odręb­ne regu­la­mi­ny akcji pro­mo­cyj­nych. Kupu­ją­ce­mu nie przy­słu­gu­je pra­wo żąda­nia raba­tów, obni­żek lub innych pre­fe­ren­cji, któ­re nie wyni­ka­ją z akcji promocyjnej.
  7. W każ­dym przy­pad­ku infor­mo­wa­nia o obni­że­niu Ceny Towa­ru Sprze­daw­ca obok infor­ma­cji o obni­żo­nej Cenie zamiesz­cza rów­nież infor­ma­cję o naj­niż­szej Cenie tego Towa­ru, któ­ra obo­wią­zy­wa­ła w okre­sie 30 dni przed wpro­wa­dze­niem obniż­ki. Jeże­li dany Towar jest ofe­ro­wa­ny do sprze­da­ży w okre­sie krót­szym niż 30 dni, obok infor­ma­cji o obni­żo­nej Cenie Sprze­daw­ca zamiesz­cza rów­nież infor­ma­cję o naj­niż­szej Cenie tego Towa­ru, któ­ra obo­wią­zy­wa­ła w okre­sie od dnia roz­po­czę­cia ofe­ro­wa­nia tego Towa­ru do sprze­da­ży do dnia wpro­wa­dze­nia obniżki.

§ 8. Reali­za­cja zamówienia

  1. Reali­za­cja zamó­wie­nia pole­ga na skom­ple­to­wa­niu zamó­wio­nych Towa­rów, zapa­ko­wa­niu ich w celu dosta­wy do Kupu­ją­ce­go oraz nada­niu prze­sył­ki do Kupu­ją­ce­go zgod­nie z wybra­ną przez Kupu­ją­ce­go for­mą dosta­wy zamó­wie­nia, a w przy­pad­ku zamó­wie­nia Tre­ści Cyfro­wej – na prze­sła­niu dro­gą elek­tro­nicz­ną Kupu­ją­ce­mu zamó­wio­ne­go Towaru.
  2. Zamó­wie­nie uwa­ża się za zre­ali­zo­wa­ne z chwi­lą nada­nia prze­sył­ki do Kupu­ją­ce­go (powie­rze­nia prze­sył­ki prze­woź­ni­ko­wi trud­nią­ce­mu się prze­wo­zem). W przy­pad­ku dosta­wy za pośred­nic­twem prze­woź­ni­ka Sprze­daw­ca poin­for­mu­je Kupu­ją­ce­go o przy­go­to­wa­niu Towa­ru do wysył­ki oraz prze­ka­za­niu prze­sył­ki prze­woź­ni­ko­wi. Dokład­ny ter­min dostar­cze­nia Towa­ru okre­śla prze­woź­nik, chy­ba że prze­woź­nik umoż­li­wia Kupu­ją­ce­mu dokład­ne okre­śle­nie daty i godzi­ny dostar­cze­nia prze­sył­ki. Jeże­li prze­woź­nik udo­stęp­nia taką funk­cję, Sprze­daw­ca prze­ka­że Kupu­ją­ce­mu dane potrzeb­ne do moni­to­ro­wa­nia trans­por­tu Towa­ru, w szcze­gól­no­ści link do stro­ny inter­ne­to­wej prze­woź­ni­ka lub do apli­ka­cji przewoźnika.
  3. Kupu­ją­cy jest obo­wią­za­ny po otrzy­ma­niu prze­sył­ki zba­dać ją w cza­sie i w spo­sób przy­ję­ty przy prze­sył­kach tego rodza­ju. Jeże­li Kupu­ją­cy stwier­dził, że w trak­cie prze­wo­zu nastą­pił uby­tek lub uszko­dze­nie Towa­rów, jest obo­wią­za­ny doko­nać wszel­kich czyn­no­ści nie­zbęd­nych do usta­le­nia odpo­wie­dzial­no­ści prze­woź­ni­ka, np. w posta­ci spi­sa­nia pro­to­ko­łu szko­dy (art. 545 § 2 k.c.).
  4. Czas reali­za­cji zamó­wie­nia jest wska­za­ny przy każ­dym Towa­rze. Zamó­wio­ne Towa­ry powin­ny zostać wyda­ne Kon­su­men­to­wi lub PNPK w ter­mi­nie do 30 dni, chy­ba że w opi­sie Towa­ru został wyraź­nie ozna­czo­ny przez Sprze­daw­cę dłuż­szy ter­min. W takiej sytu­acji, skła­da­jąc zamó­wie­nie, Kupu­ją­cy wyra­ża zgo­dę na dłuż­szy ter­min reali­za­cji zamó­wie­nia wyni­ka­ją­cy z opi­su Towaru.
  5. Jeże­li Kupu­ją­cy zama­wia Towa­ry z róż­nym cza­sem reali­za­cji, dla Sprze­daw­cy wią­żą­cym ter­mi­nem reali­za­cji cało­ści zamó­wie­nia jest ten naj­dłuż­szy spo­śród wszyst­kich Towa­rów wcho­dzą­cych w skład zamó­wie­nia, przy czym Sprze­daw­ca może zapro­po­no­wać podział zamó­wie­nia na kil­ka nie­za­leż­nych prze­sy­łek w celu przy­spie­sze­nia cza­su reali­za­cji w odnie­sie­niu do czę­ści Towarów.

§ 9. Odstą­pie­nie od Umo­wy Kon­su­men­ta lub PNPK bez poda­nia przyczyny

  1. Kon­su­ment lub PNPK ma pra­wo odstą­pić Umo­wy sprze­da­ży Towa­ru, któ­ra była zawar­ta za pośred­nic­twem Skle­pu, bez poda­wa­nia przy­czy­ny w ter­mi­nie 14 dni od dnia obję­cia Towa­ru w posia­da­nie przez Kon­su­men­ta lub PNPK, lub wska­za­ną przez Kon­su­men­ta lub PNPK oso­bę trze­cią, inną niż prze­woź­nik. W przy­pad­ku gdy Umo­wa obej­mu­je wie­le Towa­rów, któ­re są dostar­cza­ne osob­no, par­tia­mi lub w czę­ściach, ter­min na odstą­pie­nie od Umo­wy liczy się od obję­cia w posia­da­nie ostat­nie­go Towa­ru, jego par­tii lub części.
  2. Pra­wo do odstą­pie­nia od Umo­wy nie przy­słu­gu­je w sto­sun­ku do Umo­wy, w któ­rej przed­mio­tem świad­cze­nia są: 
    1. Towar nie­pre­fa­bry­ko­wa­ny, wypro­du­ko­wa­ny według spe­cy­fi­ka­cji Kon­su­men­ta albo PNPK lub słu­żą­cy zaspo­ko­je­niu jego zin­dy­wi­du­ali­zo­wa­nych potrzeb;
    2. Towar ule­ga­ją­cy szyb­kie­mu zepsu­ciu lub mają­cy krót­ki ter­min przy­dat­no­ści do użycia;
    3. Towar dostar­cza­ny w zapie­czę­to­wa­nym opa­ko­wa­niu, któ­re­go po otwar­ciu opa­ko­wa­nia nie moż­na zwró­cić ze wzglę­du na ochro­nę zdro­wia lub ze wzglę­dów higie­nicz­nych, jeże­li opa­ko­wa­nie zosta­ło otwar­te po dostarczeniu;
    4. Towa­ry, któ­re po dostar­cze­niu, ze wzglę­du na swój cha­rak­ter, zosta­ją nie­roz­łącz­nie połą­czo­ne z inny­mi rzeczami;
    5. nagra­nia dźwię­ko­we lub wizu­al­ne albo pro­gra­my kom­pu­te­ro­we dostar­cza­ne w zapie­czę­to­wa­nym opa­ko­wa­niu, jeże­li opa­ko­wa­nie zosta­ło otwar­te po dostarczeniu;
    6. tre­ści cyfro­we, któ­re nie zosta­ły zapi­sa­ne na nośni­ku mate­rial­nym, zgod­nie z art. 38 usta­wy z dnia 30 maja 2014 r. o pra­wach konsumenta.
  3. Aby odstą­pić od Umo­wy, Kon­su­ment lub PNPK musi poin­for­mo­wać Sprze­daw­cę o swo­jej decy­zji o odstą­pie­niu od Umo­wy w dro­dze jed­no­znacz­ne­go oświad­cze­nia – np. poprzez pismo wysła­ne pocz­tą tra­dy­cyj­ną lub dro­gą elektroniczną.
  4. Aby zacho­wać ter­min do odstą­pie­nia od Umo­wy, wystar­czy, aby Kon­su­ment lub PNPK wysłał infor­ma­cję doty­czą­cą wyko­na­nia przy­słu­gu­ją­ce­go Kon­su­men­to­wi lub PNPK pra­wa odstą­pie­nia od Umo­wy przed upły­wem ter­mi­nu do odstą­pie­nia od Umowy.
  5. Kon­su­ment lub PNPK ma obo­wią­zek zwró­cić Towar Sprze­daw­cy lub prze­ka­zać go oso­bie upo­waż­nio­nej przez Sprze­daw­cę do odbio­ru nie­zwłocz­nie, jed­nak nie póź­niej niż 14 dni od dnia, w któ­rym odstą­pił od Umo­wy, chy­ba że Sprze­daw­ca zapro­po­no­wał samo­dziel­ne ode­bra­nie Towa­ru. Do zacho­wa­nia ter­mi­nu wystar­czy ode­sła­nie Towa­ru przed jego upływem.
  6. Kon­su­ment lub PNPK pono­si bez­po­śred­nie kosz­ty zwro­tu Towaru.
  7. W przy­pad­ku odstą­pie­nia od Umo­wy Sprze­daw­ca zwra­ca Kon­su­men­to­wi lub PNPK wszyst­kie otrzy­ma­ne od Kon­su­men­ta lub PNPK płat­no­ści, w tym kosz­ty dostar­cze­nia Towa­ru (z wyjąt­kiem dodat­ko­wych kosz­tów wyni­ka­ją­cych z wybra­ne­go przez Kon­su­men­ta lub PNPK spo­so­bu dostar­cze­nia inne­go niż naj­tań­szy zwy­kły spo­sób dostar­cze­nia ofe­ro­wa­ny przy skła­da­niu zamó­wie­nia), nie­zwłocz­nie, a w każ­dym przy­pad­ku nie póź­niej niż 14 dni od dnia, w któ­rym Sprze­daw­ca został poin­for­mo­wa­ny o decy­zji o wyko­na­niu pra­wa odstą­pie­nia od Umowy.
  8. Zwrot płat­no­ści doko­ny­wa­ny jest przy uży­ciu takich samych spo­so­bów płat­no­ści, jakie zosta­ły uży­te w pier­wot­nej trans­ak­cji, chy­ba że Kon­su­ment lub PNPK wyraź­nie zgo­dził się na inne roz­wią­za­nie. W każ­dym przy­pad­ku Kon­su­ment lub PNPK nie pono­si żad­nych opłat w związ­ku z tym zwrotem.
  9. Jeże­li Sprze­daw­ca nie zapro­po­no­wał, że sam odbie­rze Towar od Kon­su­men­ta lub PNPK, może się wstrzy­mać ze zwro­tem płat­no­ści otrzy­ma­nych od Kon­su­men­ta lub PNPK do chwi­li otrzy­ma­nia Towa­ru z powro­tem lub dostar­cze­nia przez Kon­su­men­ta lub PNPK dowo­du jej ode­sła­nia, w zależ­no­ści od tego, któ­re zda­rze­nie nastą­pi wcześniej.
  10. Kon­su­ment lub PNPK pono­si odpo­wie­dzial­ność za zmniej­sze­nie war­to­ści Towa­ru będą­ce wyni­kiem korzy­sta­nia z nie­go w spo­sób wykra­cza­ją­cy poza koniecz­ny do stwier­dze­nia cha­rak­te­ru, cech i funk­cjo­no­wa­nia Towa­ru. Sprze­daw­cy przy­słu­gu­je pra­wo doko­na­nia potrą­ce­nia swo­jej wie­rzy­tel­no­ści wobec Kupu­ją­ce­go z tego tytu­łu zgod­nie z art. 498 k.c. i następne.

§ 10. Rękoj­mia za wady i odpo­wie­dzial­ność za zgod­ność Towa­ru z Umową

  1. Rękoj­mia za wady Towa­rów, o jakiej mowa w prze­pi­sach kodek­su cywil­ne­go, jest wyłą­czo­na w przy­pad­ku Umów sprze­da­ży Towa­rów, któ­re są zawie­ra­ne przez Kupu­ją­cych innych niż Kon­su­ment lub PNPK.
  2. Do Umów sprze­da­ży Towa­rów, któ­re są zawie­ra­ne przez Kon­su­men­ta lub PNPK, sto­su­je się prze­pi­sy o odpo­wie­dzial­no­ści za zgod­ność Towa­ru z Umo­wą, któ­re są zawar­te w usta­wie o pra­wach kon­su­men­ta, z uwzględ­nie­niem posta­no­wień Regu­la­mi­nu. W przy­pad­ku gdy Usłu­gi Elek­tro­nicz­ne świad­czo­ne przez Sprze­daw­cę sta­no­wią rów­no­cze­śnie Usłu­gi Cyfro­we, Sprze­daw­ca pono­si odpo­wie­dzial­ność za zgod­ność Usług Cyfro­wych z Umo­wą na zasa­dach prze­wi­dzia­nych w roz­dzia­le 5b usta­wy o pra­wach konsumenta.
  3. Sprze­daw­ca jest odpo­wie­dzial­ny wzglę­dem Kon­su­men­ta oraz PNPK za zgod­ność Towa­ru z Umo­wą. Zgod­ność Towa­ru z Umo­wą oce­nia się według zprze­pi­sów usta­wy o pra­wach konsumenta.
  4. Sprze­daw­ca pono­si odpo­wie­dzial­ność za brak zgod­no­ści Towa­ru z Umo­wą ist­nie­ją­cy w chwi­li jego dostar­cze­nia i ujaw­nio­ny w cią­gu 2 lat od tej chwi­li, chy­ba że ter­min przy­dat­no­ści Towa­ru do uży­cia, okre­ślo­ny przez Sprze­daw­cę, jego poprzed­ni­ków praw­nych lub oso­by dzia­ła­ją­ce w ich imie­niu, jest dłuższy.
  5. W przy­pad­ku TzEC Sprze­daw­ca pono­si odpo­wie­dzial­ność za brak zgod­no­ści z Umo­wą Tre­ści Cyfro­wych lub Usług Cyfro­wych dostar­cza­nych w spo­sób cią­gły, któ­ry wystą­pił lub ujaw­nił się w cza­sie, w któ­rym zgod­nie z Umo­wą mia­ły być dostar­cza­ne, jed­nak nie kró­cej niż przez 2 lata od chwi­li dostar­cze­nia TzEC.

§ 11. Wymia­na lub napra­wa Towa­ru nie­zgod­ne­go z Umową

  1. Jeże­li Towar jest nie­zgod­ny z Umo­wą, Kon­su­ment lub PNPK może żądać jego napra­wy lub wymiany.
  2. Sprze­daw­ca może: 
    1. doko­nać wymia­ny, gdy Kon­su­ment lub PNPK żąda napra­wy, lub
    2. doko­nać napra­wy, gdy Kon­su­ment lub PNPK żąda wymiany,

jeże­li dopro­wa­dze­nie Towa­ru do zgod­no­ści z Umo­wą w spo­sób wybra­ny przez Kon­su­men­ta lub PNPK jest nie­moż­li­we albo wyma­ga­ło­by nad­mier­nych kosz­tów dla Sprzedawcy.

  1. Jeże­li napra­wa i wymia­na są nie­moż­li­we lub wyma­ga­ły­by nad­mier­nych kosz­tów dla Sprze­daw­cy, może on odmó­wić wymia­ny lub napra­wy w celu dopro­wa­dze­nia do zgod­no­ści Towa­ru z Umową.
  2. Kon­su­ment lub PNPK udo­stęp­nia Sprze­daw­cy Towar pod­le­ga­ją­cy napra­wie lub wymia­nie, a Sprze­daw­ca odbie­ra go na swój koszt. Kosz­ty napra­wy lub wymia­ny, w tym w szcze­gól­no­ści kosz­ty opłat pocz­to­wych, prze­wo­zu, robo­ci­zny i mate­ria­łów, pono­si Sprzedawca.
  3. Sprze­daw­ca doko­nu­je napra­wy lub wymia­ny w roz­sąd­nym cza­sie, nie dłuż­szym niż 21 dni, od chwi­li, w któ­rej Sprze­daw­ca został poin­for­mo­wa­ny przez Kon­su­men­ta lub PNPK o bra­ku zgod­no­ści Towa­ru z Umo­wą, i bez nad­mier­nych nie­do­god­no­ści dla Kon­su­men­ta lub PNPK, uwzględ­nia­jąc spe­cy­fi­kę Towa­ru oraz cel, w jakim Kon­su­ment lub PNPK go nabył.

§ 12. Obni­że­nie Ceny lub odstą­pie­nie od Umo­wy w przy­pad­ku Towa­ru nie­zgod­ne­go z Umową

  1. Jeże­li Towar jest nie­zgod­ny z Umo­wą, Kon­su­ment lub PNPK może zło­żyć oświad­cze­nie o obni­że­niu Ceny albo odstą­pie­niu od Umo­wy, gdy: 
    1. Sprze­daw­ca odmó­wił napra­wy lub wymia­ny Towa­ru zgod­nie z § 11 ust. 3;
    2. Sprze­daw­ca nie dopro­wa­dził Towa­ru do zgod­no­ści z Umową;
    3. brak zgod­no­ści Towa­ru z Umo­wą wystę­pu­je nadal, mimo że Sprze­daw­ca pró­bo­wał dopro­wa­dzić Towar do zgod­no­ści z Umową;
    4. brak zgod­no­ści Towa­ru z Umo­wą jest na tyle istot­ny, że uza­sad­nia obni­że­nie Ceny albo odstą­pie­nie od Umo­wy bez uprzed­nie­go sko­rzy­sta­nia ze środ­ków, o któ­rych mowa w § 11 ust. 1;
    5. z oświad­cze­nia Sprze­daw­cy lub oko­licz­no­ści wyraź­nie wyni­ka, że nie dopro­wa­dzi on Towa­ru do zgod­no­ści z Umo­wą w roz­sąd­nym cza­sie lub bez nad­mier­nych nie­do­god­no­ści dla Kon­su­men­ta lub PNPK.
  2. Obni­żo­na Cena musi pozo­sta­wać w takiej pro­por­cji do Ceny wyni­ka­ją­cej z Umo­wy, w jakiej war­tość Towa­ru nie­zgod­ne­go z Umo­wą pozo­sta­je do war­to­ści Towa­ru zgod­ne­go z Umową.
  3. Sprze­daw­ca zwra­ca Kon­su­men­to­wi lub PNPK kwo­ty należ­ne wsku­tek sko­rzy­sta­nia z pra­wa obni­że­nia Ceny nie­zwłocz­nie, nie póź­niej niż w ter­mi­nie 14 dni od dnia otrzy­ma­nia oświad­cze­nia Kon­su­men­ta lub PNPK o obni­że­niu Ceny.
  4. Kon­su­ment lub PNPK nie może odstą­pić od Umo­wy, jeże­li brak zgod­no­ści Towa­ru z Umo­wą jest nie­istot­ny. Domnie­my­wa się, że brak zgod­no­ści Towa­ru z Umo­wą jest istotny.
  5. Jeże­li brak zgod­no­ści z Umo­wą doty­czy jedy­nie nie­któ­rych Towa­rów dostar­czo­nych na pod­sta­wie Umo­wy, Kon­su­ment lub PNPK może odstą­pić od Umo­wy jedy­nie w odnie­sie­niu do tych Towa­rów, a tak­że w odnie­sie­niu do innych Towa­rów naby­tych przez Kon­su­men­ta lub PNPK wraz z Towa­ra­mi nie­zgod­ny­mi z Umo­wą, jeże­li nie moż­na roz­sąd­nie ocze­ki­wać, aby Kon­su­ment lub PNPK zgo­dził się zatrzy­mać wyłącz­nie Towa­ry zgod­ne z Umową.
  6. W razie odstą­pie­nia od Umo­wy Kon­su­ment lub PNPK nie­zwłocz­nie zwra­ca Towar Sprze­daw­cy na jego koszt. Sprze­daw­ca zwra­ca Kon­su­men­to­wi lub PNPK Cenę nie­zwłocz­nie, nie póź­niej niż w ter­mi­nie 14 dni od dnia otrzy­ma­nia Towa­ru lub dowo­du jego odesłania.
  7. Sprze­daw­ca doko­nu­je zwro­tu Ceny przy uży­ciu takie­go same­go spo­so­bu zapła­ty, jakie­go użył Kon­su­ment lub PNPK, chy­ba że Kon­su­ment lub PNPK wyraź­nie zgo­dził się na inny spo­sób zwro­tu, któ­ry nie wią­że się dla nie­go z żad­ny­mi kosztami.

§ 13. Dane oso­bo­we i pli­ki cookies

  1. Admi­ni­stra­to­rem danych oso­bo­wych Kupu­ją­ce­go jest Sprzedawca.
  2. Sklep wyko­rzy­stu­je tech­no­lo­gię pli­ków cookies.
  3. Szcze­gó­ły zwią­za­ne z dany­mi oso­bo­wy­mi oraz pli­ka­mi cookies opi­sa­ne zosta­ły w poli­ty­ce pry­wat­no­ści dostęp­nej pod adre­sem https://zyszczak.pl.

§ 14. Pra­wa wła­sno­ści intelektualnej

  1. Sprze­daw­ca poucza Kupu­ją­ce­go, że tre­ści dostęp­ne na stro­nach Skle­pu oraz ele­men­ty pro­duk­tów fizycz­nych (np. pro­jek­ty gra­ficz­ne) mogą sta­no­wić utwo­ry w rozu­mie­niu usta­wy z dnia 4 lute­go 1994 r. o pra­wie autor­skim i pra­wach pokrew­nych, do któ­rych pra­wa autor­skie przy­słu­gu­ją Sprze­daw­cy lub innym pod­mio­tom upraw­nio­nym, a tak­że bazy danych chro­nio­ne na pod­sta­wie prze­pi­sów o ochro­nie baz danych.
  2. Sprze­daw­ca poucza Kupu­ją­ce­go, że eks­plo­ata­cja tre­ści obję­tych pra­wa­mi autor­ski­mi lub korzy­sta­nie z baz danych przez Kupu­ją­ce­go bez zgo­dy Sprze­daw­cy lub inne­go pod­mio­tu upraw­nio­ne­go, z wyjąt­kiem korzy­sta­nia w ramach dozwo­lo­ne­go użyt­ku, sta­no­wi naru­sze­nie praw wła­sno­ści inte­lek­tu­al­nej i może skut­ko­wać odpo­wie­dzial­no­ścią cywil­ną lub karną.
  3. Sprze­daw­ca może zawrzeć z Kupu­ją­cym odręb­ną umo­wę licen­cyj­ną zwią­za­ną z korzy­sta­niem przez Kupu­ją­ce­go z tre­ści lub baz danych nale­żą­cych do Sprze­daw­cy (np. poprzez wyko­rzy­sty­wa­nie foto­gra­fii pro­duk­to­wych, posłu­gi­wa­nie się opi­sa­mi pro­duk­tów itp.). W celu zawar­cia takiej umo­wy Kupu­ją­cy powi­nien zwró­cić się do Sprze­daw­cy z pro­po­zy­cją zawar­cia umo­wy licen­cyj­nej, infor­mu­jąc Sprze­daw­cę w szcze­gól­no­ści o celach, w jakich zamie­rza korzy­stać z tre­ści lub baz danych nale­żą­cych do Sprze­daw­cy, oraz o zakła­da­nym cza­sie korzy­sta­nia. Po otrzy­ma­niu takiej pro­po­zy­cji Sprze­daw­ca przed­sta­wi ofer­tę zgod­nie z wła­sną poli­ty­ką licencyjną.

§ 15. Opinie

  1. Sprze­daw­ca może udo­stęp­nić Kupu­ją­cym moż­li­wość zamiesz­cza­nia opi­nii o Skle­pie, Sprze­daw­cy lub Towa­rach – w ramach Skle­pu lub ser­wi­sów zewnętrz­nych nale­żą­cych do osób trze­cich. W takim przy­pad­ku do zamiesz­cza­nia opi­nii sto­su­je się posta­no­wie­nia niniej­sze­go paragrafu.
  2. Zamiesz­cze­nie opi­nii jest moż­li­we po sko­rzy­sta­niu ze Skle­pu, w szcze­gól­no­ści po zawar­ciu Umo­wy, przy czym zamiesz­cze­nie opi­nii jest moż­li­we w każ­dym czasie.
  3. Kupu­ją­cy powi­nien for­mu­ło­wać opi­nie w spo­sób rze­tel­ny, uczci­wy i mery­to­rycz­ny, w mia­rę moż­li­wo­ści popraw­ny języ­ko­wo oraz bez uży­wa­nia wul­ga­ry­zmów i innych słów powszech­nie uzna­wa­nych za obraźliwe.
  4. Zaka­za­ne jest zamiesz­cza­nie opinii: 
    • bez uprzed­nie­go sko­rzy­sta­nia ze Sklepu;
    • na temat Towa­rów, z któ­rych Kupu­ją­cy nie korzy­stał lub któ­rych nie nabył,
    • noszą­cych zna­mio­na czy­nu nie­uczci­wej kon­ku­ren­cji w rozu­mie­niu art. 3 usta­wy z dnia 16 kwiet­nia 1993 r. o zwal­cza­niu nie­uczci­wej konkurencji;
    • naru­sza­ją­cych dobra oso­bi­ste Sprze­daw­cy lub oso­by trzeciej;
    • przez opła­co­nych użyt­kow­ni­ków, w szcze­gól­no­ści w celu sztucz­ne­go pod­wyż­sze­nia oce­ny Towaru.
  5. Sprze­daw­ca może w każ­dej chwi­li doko­ny­wać wery­fi­ka­cji, czy zamiesz­czo­ne opi­nie są zgod­ne z Regu­la­mi­nem, a w szcze­gól­no­ści czy pocho­dzą od Kupu­ją­cych, któ­rzy rze­czy­wi­ście korzy­sta­li z Towa­ru lub naby­li Towar. Oprócz tego, w przy­pad­ku jakich­kol­wiek wąt­pli­wo­ści Kupu­ją­ce­go doty­czą­cych zamiesz­czo­nych opi­nii, Kupu­ją­cy może zgło­sić Sprze­daw­cy opi­nię do wery­fi­ka­cji. Po otrzy­ma­niu zgło­sze­nia od Kupu­ją­ce­go Sprze­daw­ca podej­mie dzia­ła­nia, odpo­wied­nie do posia­da­nych moż­li­wo­ści, któ­re będą mia­ły na celu wery­fi­ka­cję zamiesz­czo­nej opinii.
  6. W przy­pad­ku zamiesz­cze­nia opi­nii nie­speł­nia­ją­cej wyma­gań prze­wi­dzia­nych w Regu­la­mi­nie Sprze­daw­ca może odmó­wić publi­ka­cji opi­nii lub ją usunąć.

§ 16. Poza­są­do­we spo­so­by roz­pa­try­wa­nia rekla­ma­cji i docho­dze­nia roszczeń

  1. Kon­su­ment ma moż­li­wość sko­rzy­sta­nia z poza­są­do­wych spo­so­bów roz­pa­try­wa­nia rekla­ma­cji i docho­dze­nia rosz­czeń. Kon­su­ment ma m.in. możliwość: 
    1. zwró­ce­nia się do sta­łe­go polu­bow­ne­go sądu kon­su­menc­kie­go z wnio­skiem o roz­strzy­gnię­ciu spo­ru wyni­kłe­go z zawar­tej Umowy;
    2. zwró­ce­nia się do woje­wódz­kie­go inspek­to­ra Inspek­cji Han­dlo­wej z wnio­skiem o wsz­czę­cie postę­po­wa­nia media­cyj­ne­go w spra­wie polu­bow­ne­go zakoń­cze­nia spo­ru mię­dzy Kupu­ją­cym a Sprzedawcą;
    3. sko­rzy­sta­nia z pomo­cy powia­to­we­go (miej­skie­go) rzecz­ni­ka kon­su­men­ta lub orga­ni­za­cji spo­łecz­nej, do któ­rej sta­tu­to­wych zadań nale­ży ochro­na konsumentów.
  2. Bar­dziej szcze­gó­ło­wych infor­ma­cji na temat poza­są­do­wych spo­so­bów roz­pa­try­wa­nia rekla­ma­cji i docho­dze­nia rosz­czeń Kon­su­ment może szu­kać na stro­nie inter­ne­to­wej http://polubowne.uokik.gov.pl.
  3. Kon­su­ment może rów­nież sko­rzy­stać z plat­for­my ODR, któ­ra dostęp­na jest pod adre­sem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Plat­for­ma słu­ży roz­strzy­ga­niu spo­rów pomię­dzy kon­su­men­ta­mi i przed­się­bior­ca­mi dążą­cy­mi do poza­są­do­we­go roz­strzy­gnię­cia spo­ru doty­czą­ce­go zobo­wią­zań umow­nych wyni­ka­ją­cych z inter­ne­to­wej umo­wy sprze­da­ży lub umo­wy o świad­cze­nie usług.

§ 17. Reklamacje

  1. Każ­de­mu Kupu­ją­ce­mu przy­słu­gu­je pra­wo do zło­że­nia rekla­ma­cji w spra­wach zwią­za­nych z funk­cjo­no­wa­niem Skle­pu lub wyko­na­niem Umowy.
  2. Rekla­ma­cje nale­ży zgła­szać do Sprze­daw­cy na adres za pośred­nic­twem pocz­ty elek­tro­nicz­nej na adres e‑mail: kontakt@zyszczak.pl. W rekla­ma­cji Kupu­ją­cy powi­nien okre­ślić rodzaj i datę wystą­pie­nia nie­pra­wi­dło­wo­ści zwią­za­nej z funk­cjo­no­wa­niem Sklepu.
  3. Rekla­ma­cje Kupu­ją­cych roz­pa­try­wa­ne będą na bie­żą­co, jed­nak nie póź­niej niż w ter­mi­nie 14 dni od dnia otrzy­ma­nia przez Sprze­daw­cę zgło­sze­nia reklamacji.
  4. Odpo­wiedź na rekla­ma­cję zosta­nie prze­sła­na do Kupu­ją­ce­go na kon­takt poda­ny przez Kupu­ją­ce­go pod­czas skła­da­nia reklamacji.

§ 18. Posta­no­wie­nia końcowe

  1. Sprze­daw­ca zastrze­ga sobie pra­wo do wpro­wa­dza­nia oraz odwo­ły­wa­nia ofert, pro­mo­cji oraz do zmia­ny Cen Towa­rów w Skle­pie bez uszczerb­ku dla praw naby­tych przez Kupu­ją­ce­go, w tym w szcze­gól­no­ści warun­ków Umów zawar­tych przed doko­na­niem zmiany.
  2. Sprze­daw­ca zastrze­ga sobie moż­li­wość wpro­wa­dza­nia zmian w Regu­la­mi­nie z waż­nych powo­dów – takich jak zmia­ny prze­pi­sów pra­wa, zmia­ny tech­no­lo­gicz­ne, zmia­ny biz­ne­so­we – bez uszczerb­ku dla praw naby­tych przez Kupu­ją­ce­go na pod­sta­wie Umów zawar­tych przed zmia­ną Regulaminu.
  3. Wszel­kie spo­ry zwią­za­ne z umo­wa­mi zawie­ra­ny­mi za pośred­nic­twem Skle­pu będą roz­pa­try­wa­ne przez pol­ski sąd powszech­ny wła­ści­wy ze wzglę­du na miej­sce sta­łe­go wyko­ny­wa­nia dzia­łal­no­ści gospo­dar­czej przez Sprze­daw­cę. Posta­no­wie­nie to nie znaj­du­je zasto­so­wa­nia do Kon­su­men­tów oraz PNPK, w któ­rych przy­pad­ku wła­ści­wość sądu usta­la­na jest na zasa­dach ogólnych.
  4. Niniej­szy Regu­la­min obo­wią­zu­je od dnia 4 listo­pa­da 2024.